Mihail Kogalniceanu, Piata Operei, 5, Bucuresti
Începând din perioada de după 1990, problemele politice au fost în mare parte înlocuite de cele de management. S-a continuat reluarea unor titluri în montări noi, iar echipa de interpreţi a fost în continuare completată cu voci tinere, în pleiada cântăreţilor de frunte din acea perioadă remarcându-se Felicia Filip, Mariana Colpoş, Roxana Briban, Sorina Munteanu, Ecaterina Ţuţu, Oana Andra, Ionel Voineag, Sever Barnea, Iulia Isaev, Marius Brenciu, Robert Nagy, Mihaela Stanciu, Ştefan Ignat, Iordache Basalic, precum şi interpreţi a căror carieră se desfăşoară peste hotare, ca Ruxandra Donose, Elena Moşuc, Adina Niţescu, Ruxandra Urdăreanu, Alexandru Agache. Impactul asupra publicului este consolidat de seria artiştilor care au asigurat spectaculozitatea şi efectul viziunilor regizorale, scenografii Paula Brâncoveanu, Elisabeta Benedek, Roland Laub, Viorica Petrovici, Adriana Urmuzescu, Cătălin Ionescu Arbore.
Iniţiativa deschiderii Studioului Experimental de Operă şi Balet “Ludovic Spiess”, condus iniţial de tânărul dirijor Tiberiu Soare, participarea la proiectul intereuropean promovat de Central & Eastern European Musiktheater (CEE), Concursul Internaţional de Canto “Maeştrii Artei Lirice”, colaborarea cu Accademia La Scala în cadrul proiectului studiOpera se află printre argumentele cele mai convingătoare ale ritmului actualităţii şi mentalităţii de modernitate afirmate în istoria de două secole a teatrului liric bucureştean.