La mai mult de 50 de ani de la lansarea lui Psycho, un fim despre productia controversatului horror era inevitabil. Asa a luat viata Hitchcock, bazat pe cartea non-fictionala Alfred Hitchcock and The Making of Psycho a lui Stephen Rebello, un film care exploreaza relatia Dl-ui Hitchcock cu Alma Reville, sotia lui. Regizorul debutant Sacha Gervasi reuseste sa spuna povestea din spatele filmului de suspans, fara urma de suspans.
Secventa de inceput ne introduce la premiera filmului La nord prin nord-vest unde Hitchcock este primit cu caldura, dar la intrebarea “Aveti 60 de ani, de ce nu va retrageti cat timp sunteti in frunte?” a unui reporter, Alfred cade pe ganduri. Astfel, pentru urmatorul proiect, face o alegere neasteptata si decide sa ecranizeze Psycho, o carte inspirata de crimele lui Ed Gein, in care personajul principal moare la jumatatea povestii. Nici relatia cu sotia lui nu merge prea bine, ea simtindu-se usor neglijata. Toate astea pe fondul luptei dintre el si Hollywood-ul.
Rolul principal i se potriveste ca o manusa lui Anthony Hopkins, instaurand gratie prin gesturile subtile si prin lentoarea miscarilor. Hellen Miren este perfecta ca Alma Reville, aducandu-i delicatete, dar in acelasi fermitate. Scarlett Johansson da randament maxim in pielea lui Janet Leigh, blonda perfecta pe care Hitchcock o cauta in fiecare dintre filmele lui. Totusi, relatia lui Alfred cu sotia lui cam scartaie pe ecran, si asta il reduce la un nivel usor superficial, mai ales ca este elementul central al filmului. Cu o mana sigura, debutantul Sacha Gervasi conduce filmul pe o linie corecta, dand dovada la inceput, dar mai ales la sfarsit, de inventivitate.
Imbinand umorul subtil cu lipsa de suspans, Hitchcock este un ghid onest in viata celebrului regizor si iti va face pofta sa (re)vezi Psycho.
Click pe foto pentru marire