Daca Moartea Domnului Lazarescu al lui Cristi Puiu este o odisee bolnava prin oglinda sistemul medical romanesc, atunci O luna in Thailanda este un turneu prin viata de noapte bucuresteana. Scris de Vlad Trandafir si regizat de Paul Negoescu, filmul povesteste despre generatia Y, marcand astfel debutul amandurora in lungmetraj.
O luna in Thailanda spune povestea lui Radu, interpretat de Andrei Mateiu, care prinde ajunul Anului Nou alaturi de iubita sa de 9 luni, Adina. In ultima zi a anului, Radu plimba cainele, iese la cumparaturi si o insoteste pe Adina in casa parintilor ei pentru masa de sarbatoare. Filmul incepe cu adevarat atunci cand Radu, urmarit de gandul ca si-a vazut fosta prietena intr-un hypermarket, se lasa acaparat de indoieli asupra relatiei cu Adina. Consecinta are loc dupa miezul noptii, cand o lasa pe Adina in lacrimi si singura la petrecere, iar Radu isi incepe calatoria prin cluburile bucurestene in cautarea Nadiei.
Chiar daca ar putea suna putin lipsit de substanta, nu e cazul, mai ales ca vorbim de un film de debut. Si vine la pachet cu pacatele lui, inevitabil, insa cea mai buna eticheta cred ca e cea de "film facut corect".
Mi-a placut sa vad fizionomii proaspete, necunoscand aproape niciun actor de pe marele ecran, in antiteza cu multe alte filme romanesti care aduc in lumina reflectoarelor aceeasi Andi Vasluianu & co. De remarcat este faptul ca Paul Negoescu a avut bunul simt sa filmeze pe suport digital intr-o tara in care oricine filmeaza pe pelicula. Cum declara si producatoarea filmului, Ada Solomon, care are si un cameo, este un film pentru, despre si facut de tineri. Tocmai de aceea si fumatul de ganja apare ca ceva normal, deloc demonizat precum in alte productii unde tinde sa fie un start spre calea pierzaniei, prin trecerea la droguri tari.
Singurul lucru deranjat este Ioana Anastasia Anton, cea care o interpreteaza pe Adina, avand resurse actoricesti limitate. Iar asta se vede cel mai bine in secventa despartirii, dupa care chiar dispare de tot din peisaj.
Calatorind prin cluburi ca The Ark, Fabrica sau Popa Nan, O luna in Thailanda are sanse mari sa fie pe gustul tinerilor, iar asta e un pas inainte spre alte orizonturi ale cinematografiei romanesti.
Click pe foto pentru marire