Hollywood-ul ne-a obisnuit cu o portie de unul, chiar doua filme cu supereroi pe an. Iar in vara aceasta e randul lui Wolverine, eroul justitiar echipat cu gheare si capacitati de vindecare uluitoare, sa apara din nou in arena.
Hugh Jackman nu joaca de ieri de azi roluri de fiinte speciale si supranaturale (vezi seria X-Men), dar parca tot nu-l pot asocia pe curtenitorul si nobilul Jackman din Kate & Leopold (2001) sau Les Misérables (2012) cu imaginea de erou care calca totul in picioare.
Dar dincolo de ghearele otelite pe care le infige in personaje negative sau care-i servesc la confruntari pe trenuri de mare viteza, Jackman reuseste sa-i imprime lui Wolverine o tenta usor meditativa care-l face mai simpatic. De fapt, Logan-Wolverine este surprins intr-o postura de lupta cu proprii demoni, macinat de cosmaruri ce amesteca realitatea cu mirajul si cu dorinta de a abandona blestemul vietii sale eterne.
Toata aceasta framantare interioara este speculata de un mare magnat japonez, Yashida (Hal Yamanouchi), acum aflat pe moarte, dar care-i datoreaza viata lui Logan, care-l salvase in momentul bombei atomice de la Nagasaki. Logan e convins sa mearga la Tokio pentru ca batranul pe moarte vrea sa-i multumeasca pentru darul facut cu ani in urma.
Dupa un episod Shogun-like in care barbarul este spalat si scos la lumina, iese la iveala si realul motiv pentru care batranul japonez isi dorea sa-si vada salvatorul supranatural: spera sa-l convinga sa-i transfere nemurirea, oferindu-i in schimb posibilitatea unei vieti normale, de muritor.
Intriga e condimentata de moartea subita a magnatului si de prezenta unei frumoase nepoate, Mariko (Tao Okamoto), care se cere protejata. Totul se complica in intrigi de familie, aparitia mafiei japoneze, dar si prezenta unei veninoase doctorite blonde, care mai mai ca-i anihileaza puterile eroului.
Intre scenele de bataie cu sabii de samurai, sarituri de pe acoperisuri si drumuri inzapezite se strecoara si decorul vibrant al Japoniei contemporane, cu miile de culori ale jocurilor mecanice, cu sarmul hotelurilor iubirii contrapunctat de imaginile unei Asii traditionale, care nu a renuntat inca la valori, dar nici la superstitii.
Iubirea ramane motorul care misca muntii, iar in scena confruntarii finale, cand, in buna traditie japoneza contemporana, este introdus si un gigant robot hi-tech, cad toate misterele si se rezolva inclusiv apasarile morale ale eroului. Ce e frumos la filmele cu supereroi este ca pentru cateva minute, cat dureaza scena finala, totul este bine si promitator in lume.
Dar nu va impacientati, Logan-Wolverine se urca intr-un avion cu noua lui prietena asiatica cu parul de foc, Yukio (Rila Fukushima), gata sa zboare spre urmatoarea aventura. Si da, totul este in 3D si exista efecte speciale si zboruri spectaculoase satisfacatoare pentru fanii genului.
Click pe foto pentru marire
Foto: The Wolverine / FB